19 Ιουλίου 2021

"Πρόβλημα με τα απόβλητα των μπαταριών θα έχουμε τα επόμενα χρόνια."




Φρενίτιδα έπιασε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες με την επένδυση ανάπτυξη τεχνολογικά, και την παρασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Επίσης η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και αρκετά κράτη μέλη επιδοτούνται και δίνουν κίνητρα για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ κάποιες άλλες παρέχουν φορολογικές ελαφρύνσεις ή άλλα κίνητρα.
Πρόβλημα με τα απόβλητα των μπαταριών θα έχουμε τα επόμενα χρόνια εάν συνεχιστεί αυτή η ραγδαία προώθηση απο υποτιθέμενων οικολογικών οχημάτων!!
Για όσους δεν γνωρίζουν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν ανακυκλώνονται!!!
Όταν οι κυψέλες των μπαταριών καταστραφούν και είναι ακατάλληλες για δεύτερη ζωή, μόλις 5% ορισμένων μπαταριών λιθίου ιόντων ανακυκλώνονται, υλικά όπως το κοβάλτιο μπορούν να εξαχθούν για τη χρήση σε τεχνικές υδρομεταλλουργίας, ενώ το λίθιο συνήθως καταλήγει σε σκουπίδια, η ίδια η ανακύκλωση τους έχει σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος, προς το παρόν, και περιβαλλοντικές συνέπειες με κινδύνους μόλυνσης του περιβάλλοντος!!
Το κόστος ανακύκλωσης φαίνεται να είναι ένα σημαντικό εμπόδιο την παρούσα φάση καθώς υπολογίζεται ότι το κόστος πλήρους ανακύκλωσης μίας μπαταρίας είναι περίπου 1 ευρώ ανά κιλό, η αξία των υλικών που μπορούν να ανακτηθούν είναι μόλις το 1/3 αυτού του ποσού.
Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια οχήματα και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) International Energy Agency εκτιμά ότι μέχρι το 2030 θα υπάρχουν 140 με 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, εαν οι χώρες όλες τηρήσουν τους στόχους κλιματικής αλλαγής του Παρισίου.
Αυτό σημαίνει ότι από σήμερα και δέκα χρόνια μετά εως το 2030 θα υπάρχουν περίπου 11 με 12 εκατομμύρια τόνοι χηρησιμοποιημένων μπαταριών λιθίου-ιόντων οι οποίες θα χρειάζονται ανακύκλωση.
Πού ανακυκλώνονται οι μπαταρίες που έχουν συλλεχθεί;
Προς το παρόν υπάρχει ένα σοβαρό κενό ανακύκλωσης στην Ευρωπαική Ένωση,
δεν υπάρχει εργοστάσιο ανακύκλωσης στην Ελλάδα. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν μόλις 4 με 5 εργοστάσια ανακύκλωσης που δέχονται μπαταρίες και όπως και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι και η Ελλάδα στέλνει σε αυτά τις μπαταρίες για να ανακυκλωθούν.
Αλλά όπως αναφέρουν οι αναλυτές μόνο μια!! Βελγική εταιρεία, μία καθιερωμένη εταιρεία ανακύκλωσης υλικών, είναι μακράν ο πιο εξελιγμένος επεξεργαστής μπαταριών ιόντων λιθίου στην Ευρώπη.
Το κομμάτι ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων από ότι φαίνεται είναι πολύ σημαντικό, στο μέλλον θα μας απασχολήσει αρκετά λένε οι ειδικοί...

Αθανάσιος Κρομμύδας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Εγκαταστάτης Αερίων Καυσίμων τροχοφόρων οχημάτων & Μηχανών εσωτερικής καύσεις -Αιγίνιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !