6 Αυγούστου 2022

Από τον Μύτικα στην Ακρόπολη με… ΒΜΧ !

Το 2004, ανεβήκαμε με ποδήλατο ΒΜΧ ,από το σημείο με 0 υψόμετρο (SUMMIT ZERO) διασχίζοντας/ποδηλατώντας όλο, το ορειβατικό μονοπάτι του Ενιπέα, Πριόνια, καταφύγιο «Σπήλιος Αγαπητός» (Ζολώτας), Σκολιό… και φτάσαμε στην ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου τον Μύτικα (υπάρχει και ερασιτεχνικό βίντεο) https://www.youtube.com/watch?v=PijIgxWqkhE Τότε ο Μύτικας ήταν 2917μ .

Αφού είχαμε ανέβει περισσότερο από 15 φορές στην κορυφή, μετά από προπόνηση και προετοιμασία 6 μηνών σαν ορειβάτες και πιστοποιημένοι διασώστες τότε -πιστοποιημένοι ξεναγοί ποδηλασίας/ΜΤΒ Leader σήμερα-και λάτρεις του Ολυμπιακού αθλήματος ΒΜΧ ( αποφασίσαμε και τελικά τα καταφέραμε ) πως είναι εφικτό ένα τέτοιο εγχείρημα ,χωρίς εξωτερική βοήθεια ,σχοινιά, μουλάρια κλπ! Ρωτήσαμε το Δασαρχείο εάν χρειάζεται άδεια, ενημερώσαμε τα καταφύγια και τους συλλόγους ,για κάθε ενδεχόμενο.

Γνωρίζαμε ότι από το ’80 Γερμανοί είχαν ανέβει στην κορυφή καθώς και Έλληνες με ΜΤΒ , από το καταφύγιο ανάγκης « καλύβα του Χρηστάκη» ή το Κέντρο Εκπαίδευσης Ορεινού Αγώνα Χιονοδρόμων (Κ.Ε.Ο,Α.Χ). Στα επόμενα χρόνια έχουν ανέβει και με μουλάρια ( μέχρι καταφύγια) και γίνονται δεκάδες εκδηλώσεις ποδηλασίας από όλες τις πλευρές

Φυσικά κανένας δεν τόλμησε με ΒΜΧ ξανά !

Μετά από 18χρόνια τον Ιούλιο του 2022 και αφού κατακτήσαμε τον Μύτικα και τις περισσότερες ορθοπλαγιές του Ολύμπου και των Πιερίων και ποδηλατώντας ασφαλώς στις περισσότερες πρωτεύουσες της Ελλάδος, (και με trekking και ΜΤΒ ) αποφασίσαμε να πάμε για ένα καφεδάκι μέχρι την Ακρόπολη !Είδη είχαμε ανέβει στην ψηλότερη κορυφή της Ελλάδος με ΒΜΧ , είπαμε να ανέβουμε και στον πιο φημισμένο βράχο της Ελλάδος ,στον κόσμο. Πήραμε το ΚΤΕΛ Ν.Πιερίας για Αθήνα , αφού η μεταφορά ποδηλάτου είναι δωρεάν και το το τελικό κόστος εισιτηρίου είναι 50€ με επιστροφή στην Κατερίνη ! Ποδηλατούσαμε 30χλμ κατά μέσο όρο την ημέρα με ΒΜΧ πάντα. Καθίσαμε τρείς μέρες και εντυπωσιαστήκαμε: από τα ποδήλατα που ΔΕΝ κυκλοφοράνε στην Αθήνα, μόλις και μετα βίας εάν είδαμε καμιά 30αρια ποδηλάτες , στα 100χλμ αστικής ποδηλασίας που κάναμε !

Στην Ακρόπολη μας ζητήσανε πάνω από 30 ευρώ είσοδο, για μπούμε μέσα από τον φράχτη, να δούμε τον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ και την ευρύτερη περιοχή (φυσικά και δεν πληρώσαμε ,τον είδαμε δωρεάν από έξω) ! Δεκάδες-εκατοντάδες κόσμου πάντως «σαν παστές σαρδέλες» Κυριακή πρωί ,στοιβάζονταν στις εισόδους με τον κορονοιό να καλπάζει …– Στον Όλυμπο πάντως είναι δωρεάν η είσοδος ! Μόνο εάν κοιμηθείς σε καταφύγιο (που σου ζητάνε και χαρτί εμβολιασμού) ,πληρώνεις!

– Καλό και ασφαλές ποδηλατικό καλοκαίρι ,χωρίς άλλα ατυχήματα !

Το Σεπτέμβρη όπως κάθε χρόνο, σας περιμένουμε για μαθήματα ποδηλασίας με την υποστήριξη «EXTREME sports & ΠΟΔΗΛΑΤΟ» – και με ηλεκτρικά - για όλους ! Πλρ 2351073977.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛΙΩΡΗΣ>ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΛ.Π.ΠΙ./ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ/ΞΕΝΑΓΟΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ/ΜΤΒ LEADER.