(Του Αποστόλη Λιακόπουλου, υποψήφιου δημοτικού συμβούλου με τον συνδυασμό «Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα»)
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στην Κατερίνη αλλά και τα υπόλοιπα σημεία του Δήμου μας δεν έτυχαν της προσοχής που δικαιούνται. Αντιμετωπίστηκαν και αντιμετωπίζονται μόνο ως «εύκολα λεφτά» για τον Δήμο και κανείς δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με τα προβλήματά τους.
Εμείς στον συνδυασμό «Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα» δουλέψαμε πολύ στο θέμα αυτό, συζητήσαμε με δεκάδες επιχειρήσεις, μελετήσαμε τα προβλήματά τους και ετοιμάσαμε σε συνεργασία με αυτούς ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα για τη στήριξή τους.
Πρόβλημα: Ο αντικαπνιστικός νόμος και η εφαρμογή του. Σήμερα οι έλεγχοι γίνονται «κατά περίπτωση» και όχι ενιαία παντού. Και δεν θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι άλλο όταν μέλη της απερχόμενης δημοτικής αρχής φωτογραφίζονται περιχαρείς να καπνίζουν σε διάφορα μαγαζιά.
Η λύση μας: Καθολική εφαρμογή του νόμου και ΙΣΟΤΙΜΗ αντιμετώπιση ΟΛΩΝ των επιχειρήσεων. Επίσης, επειδή την πρώτη περίοδο πάντα υπάρχουν απώλειες μέχρι να συνηθίσουν οι πελάτες στα νέα δεδομένα, η εφαρμογή του νόμου θα συνδυαστεί και με μείωση κατά 30% των δημοτικών τελών για όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Πρόβλημα: Κατασκευές εξωτερικών χώρων και έλλειψη προστασίας των καπνιστών από τις καιρικές συνθήκες
Η λύσης μας: Πάντα στα πλαίσια του νόμου, αλλαγή των κανονισμών για τις κατασκευές εξωτερικών χώρων. Θέλουμε να γίνουν λειτουργικοί και να προστατεύσουν 100% τους καπνιστές. Για αυτό θα αυξήσουμε το επιτρεπόμενο ύψος τους, από το 1,80 σήμερα, στα 2,50 μέτρα. Έτσι θα μπορούν και οι καπνιστές να καπνίζουν χωρίς πρόβλημα και τα καταστήματα να χρησιμοποιούν τον χώρο για τον οποίο πληρώνουν 12 μήνες τον χρόνο.
Πρόβλημα: Πατάρια στον πεζόδρομο της Κατερίνης. Κανείς δεν ξέρει τι τελικά ισχύει
Η λύση μας: Σε συνεργασία με τους επαγγελματίες τους ίδιους, αλλά και τους εκπροσώπους τους, θα ξεκινήσουμε από την αρχή για το θέμα αυτό και θα συμφωνήσουμε σε μία λύση που θα ισχύει για ΟΛΟΥΣ, θα είναι δεσμευτική και θα λαμβάνει υπόψη και όλες τις επενδύσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.
Πρόβλημα: Ο πεζόδρομος της Κατερίνης και η εγκατάλειψή του
Η λύση μας: Ο πεζόδρομος της Κατερίνης θα ανακατασκευασθεί, μετά την προκήρυξη σχετικού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Έτσι θα εξαφανισθούν οι λακούβες και οι δεκάδες εστίες κινδύνου για τους πεζούς, ενώ ταυτόχρονα θα επιλυθούν οριστικά τα σοβαρότατα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα με τα φρεάτια που έχουν άσχημη μυρωδιά.
Πρόβλημα: Η κίνηση στον πεζόδρομο της Κατερίνης
Η λύση μας: Πρώτα και πάνω από όλα, είναι ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε πως ο πεζόδρομος θα ξαναγίνει ΠΕΖΟ-δρομος. Ένα κομμάτι της πόλης στο οποίο οι πεζοί και τα καρότσια θα κινούνται με ασφάλεια, οι ποδηλάτες θα κρατούν στο χέρι το ποδήλατό τους και θα έχουν θέσεις στάθμευσης επί του πεζοδρόμου, τα μηχανάκια δεν θα μπαίνουν μέσα σε αυτον.
Τα καταστήματα θα μπορούν να ανεφοδιάζονται σε συγκεκριμένες ώρες κάθε ημέρα, εφαρμόζοντας ένα ΠΟΛΥ ΑΥΣΤΗΡΟ σύστημα ελέγχου. Η δημοτική αστυνομία θα ενεργοποιηθεί ξανά και θα επιβάλλει την τάξη. Θα ανοίξουμε τον διάλογο από μηδενική βάση, επαναφέροντας τις προτάσεις του Θανάση Λιακόπουλου το 2010 (που ψηφίστηκαν αλλά δεν υλοποιήθηκαν ποτέ), συζητώντας για μπάρες ασφαλείας και είσοδο με κάρτα που θα σκανάρεται σε ειδικό μηχάνημα για να ξέρουμε κάθε στιγμή ποιοι και γιατί είναι μέσα σε αυτόν.
Πρόβλημα: Τα παραλιακά καταστήματα, ο αιγιαλός και η καταβολή του ενοικίου. Σήμερα για αρκετά καταστήματα στο παραλιακό μας μέτωπο υπάρχει το πρόβλημα με το τμήμα του αιγιαλού που ανήκει στην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου. Μάλιστον στον Κορινό η κατάσταση είναι εξαιρετικά δυσάρεστη και υπάρχουν σωρεία προβλημάτων εξ’ αιτίας του προβλήματος αυτού.
Η λύση μας: Θα καταθέσουμε επίσημη πρόταση εξαγοράς ή μακροχρόνιας μίσθωσης από την ΚΕΔ του τμήματος γης που παρεμβάλλεται ανάμεσα στις ιδιοκτησίες των ακινήτων και τη θάλασσα. Επίσης, η πρότασή μας θα είναι το ενοίκιο να καταβάλλεται σε δύο δόσεις, στην αρχή και τη μέση της σεζόν, έτσι ώστε να είναι πιο ομαλές οι χρηματοροές για τους ιδιοκτήτες.
Πρόβλημα: Πάρκιγκ και προσβασιμότητα, προσέλκυση επιπλέον επισκεπτών
Οι λύσεις μας: Θα προχωρήσουμε άμεσα στη δημοπράτηση υπόγειου πάρκιγκ στην Πλατεία Ευκαρπίδη και αποκατάσταση όλων των θέσεων στάθμευσης που χάθηκαν τα τελευταία χρόνια. Επίσης με το δίκτυο ποδηλατόδρομων που ανακοινώσαμε και τις θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και πατίνια, το κέντρο της πόλης θα γίνει πολύ πιο προσβάσιμο από ότι είναι σήμερα.
Επίσης, όπως έχουμε ήδη παρουσιάσει, το καλοκαίρι θα συνεργαζόμαστε με τους τουριστικούς φορείς και πράκτορες, προκειμένου 2 φορές την εβδομάδα να φέρνουμε τους τουρίστες μας στην Κατερίνη και τα χωριά του ορεινού μας όγκου. Αυτή η κίνηση από μόνη της θα εκτοξεύσει τα εισοδήματα των καταστημάτων επί 4 ως 5 μήνες.
Τέλος, όπως παρουσιάσαμε την πρότασή μας για το Μέγαρο Τσαλόπουλου, όπου συνδέουμε την είσοδο σε εκθέσεις με την επίδειξη απόδειξης από καταστήματα του Δήμου μας, το ίδιο θα κάνουμε και για όλες τις εκδηλώσεις και δράσεις που προγραμματίζουμε. Αν δεν αναδείξουμε τον τόπο μας ως σημείο ενδιαφέροντος για «αποδράσεις» και από τους Έλληνες, το στοίχημα της ανάπτυξης θα χαθεί.
Πρόβλημα: Πάρκο των Χρωμάτων και αποκοπή του από το εμπορικό κέντρο
Η λύση μας: Παρακάτω η συνολική μας πρόταση για το πάρκο των χρωμάτων και τη σύνδεσή του με το εμπορικό κέντρο της πόλης μας.
Κατερίνη, 05.01.2019
Το Σάββατο έκλεισε τις πύλες του για τρίτη χρονιά το Πάρκο των Χρωμάτων. Μία πρόταση που ξεκίνησε με άλλους στόχους, φαίνεται σήμερα να έχει τελματώσει, σαν μία εκδήλωση με κακή οργάνωση, όπου το 95% των επισκεπτών είναι από την Κατερίνη, χωρίς ιδιαίτερη διαφήμιση και προοπτική. Σεβόμαστε τις καλές προθέσεις και την πρωτοβουλία για τα πρώτα βήματα. Όμως πλέον ήρθε η ώρα να αλλάξουμε επίπεδο, να δούμε το παράδειγμα των Τρικάλων και να σχεδιάσουμε μία εκδήλωση που θα υπηρετεί την Κατερίνη και την Πιερία, θα βοηθήσει τον Δήμο μας να γίνει τουριστικός προορισμός εκτός της καλοκαιρινής περιόδου και θα γίνει το σήμα κατατεθέν για τη Βόρεια Ελλάδα, τουλάχιστον. Θέλουμε να γίνουμε ένας υπερτοπικός πόλος έλξης επισκεπτών.
Εφαρμογή «Ο Δήμος Κατερίνης μου»
Όλα ξεκινούν από το αυτονόητο! Εν έτει 2019, ήρθε η ώρα ο Δήμος να αποκτήσει μία εξαιρετική εφαρμογή για κινητά και ταμπλέτες. Σε αυτή θα βρίσκει κάποιος όλες τις χρηστικές πληροφορίες που χρειάζεται, θα μπορεί να πληρώνει στον Δήμο υποχρεώσεις και να κατεβάζει πιστοποιητικά (εφόσον επιτρέπεται νομικά), να βρίσκει πληροφορίες για εκατοντάδες μαγαζιά του Δήμου μας, τις εκδηλώσεις τους κλπ. Αυτή η πλατφόρμα θα είναι η βάση για να στήσουμε ΚΑΙ το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων. Εκεί θα υπάρχουν τα πάντα σχετικά με το πρόγραμμα και δεκάδες άλλες πληροφορίες. Από την εφαρμογή θα μπορεί κάποιος να καθοδηγηθεί για να μπει, να βγει από την πόλη, να φτάσει σε ελεύθερο πάρκιγκ, να εντοπίσει καταστήματα με προσφορές, ξενοδοχεία και εστιατόρια, να πάει στο νοσοκομείο κλπ.
Νέο Πάρκο των Χρωμάτων: 3 φορές / χρόνο
Έχοντας τον χώρο και τις υποδομές, μας ενδιαφέρει να καταστήσουμε τον Δήμο μας «προορισμό για οικογένειες» εκτός της καλοκαιρινής περιόδου. Για αυτό και προτείνουμε τη δημιουργία 3 εκδηλώσεων:
· Μία τον Δεκέμβριο, ως και τα Φώτα
· Μία μετά το Πάσχα, ως το τέλος Μαϊου (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή)
· Μία μετά τις 25 Αυγούστου, ως τις 10 Σεπτεμβρίου, συνδυαστικά με την Εμποροπανήγυρη
Με τον τρόπο αυτόν θα δώσουμε στους επαγγελματίες την ευκαιρία να κάνουν απόσβεση της επένδυσής τους σε βάθος χρόνου, να επενδύσουν στο θέμα και να εκμεταλλευτούν 3 διαφορετικές περιόδους του χρόνου. Την ίδια στιγμή, Θα αρχίσουμε να βάζουμε στη συζήτηση την περιοχή μας ως προορισμό για το Σαββατοκύριακο, για όλη τη Μακεδόνια και τη Θεσσαλία, τουλάχιστον.
Διαφήμιση, Διαφήμιση, Διαφήμιση
Ειδικά μετά την πρώτη χρονιά, δυστυχώς η διαφημιστική προβολή του Πάρκου των Χρωμάτων ήταν εμφανώς περιορισμένη. Εμείς θα επιδιώξουμε να αλλάξουμε τα δεδομένα, με συνεχείς καμπάνιες στο Facebook, το Instagram κ.α., με παρουσίες σε εθνικά Μ.Μ.Ε., με διαγωνισμούς και δώρα που θα δίνουν κίνητρο στον κόσμο να έρθει ως τον Δήμο μας. Με 20.000 Ευρώ μπορεί κάποιος να κάνει τεράστια διαφήμιση, καλύπτοντας ακόμη και όλη τη Θεσσαλονίκη.
Είναι προτιμότερο να φέρουμε έναν διάσημο καλλιτέχνη λιγότερο και τα ίδια χρήματα να επενδυθούν σε διαφήμιση (πχ στο Μετρό της Αθήνας). Επίσης είναι απογοητευτικό να φέρνουμε και να πληρώνουμε διάσημους καλλιτέχνες και να μην το ξέρει κανείς εκτός Κατερίνης, ούτε καλά καλά πολλοί δημότες μας. Η διαφημιστική προβολή στα όρια της Πιερίας πρέπει να ενταθεί.
Σύνδεση του Νέου Πάρκου των Χρωμάτων με την Κατερίνη, το παραλιακό μέτωπο και τον ορεινό μας όγκο
Για εμάς το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων δεν θα είναι μόνο ένας χώρος διασκέδασης για τους δημότες μας, 2 – 3 φορές κάθε Δεκέμβριο. Στόχος είναι να αυξήσουμε τον τουρισμό και να δημιουργήσουμε εισόδημα για εκατοντάδες επαγγελματίες σε κάθε σημείο του Δήμου μας. Έτσι:
· Οι επισκέπτες μας θα έχουν κίνητρα / voucher να διανυκτερεύσουν στο παραλιακό μας μέτωπο ή στον ορεινό μας όγκο και με τη διανυκτέρευση να έχουν δωρεάν παιχνίδια στο Πάρκο, εκπτώσεις σε καταστήματα της πόλης κλπ
· Σε συνεργασία με τους συλλόγους των καταστηματαρχών, θα συνδυάσουμε την παραμονή των τουριστών με εκπτωτικές περιόδους, ειδικά τον Μάιο και στο τέλος Αυγούστου.
· Οι αποδείξεις θα μπορούν να σκανάρονται (μέσω της εφαρμογής) και θα μπαίνουν στην κλήρωση για να προσφέρουν δώρα.
· Οι επισκέπτες θα λαμβάνουν προσφορές στο κινητό τους (μέσω της εφαρμογής) με σκοπό να παραμείνουν περισσότερο στον Δήμο μας
· Υλοποιώντας την πρότασή μας για μονοήμερες εκδρομές από τους τουρίστες του παραλιακού μετώπου στην Κατερίνη και τον ορεινό μας όγκο, θα προσπαθήσουμε με το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων ακόμη και να παρατείνουμε την παρουσία τους στον τόπο μας.
Πάρκιγκ, πάρκιγκ, πάρκιγκ / λεωφορεία στο κέντρο της πόλης
Για να δημιουργήσουμε μία εκδήλωση «προορισμό για επισκέπτες» θα πρέπει να τους προσφέρουμε κάθε είδους άνεση, φυσικά και την εύκολη στάθμευσή τους.
· Είναι αυτονόητο ότι θα χρησιμοποιήσουμε τον χώρο στάθμευσης στην Εμποροπανήγυρη για να μπορούν να παρκάρουν άνετα οι επισκέπτες μας και λεωφορεία θα τους μεταφέρουν συνέχεια από και προς το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων
· Υλοποιώντας τη δέσμευσή μας για 2 σημεία πάρκιγκ για λεωφορεία (ένα απέναντι από το εθνικό στάδιο και ένα στην Εμποροπανήγυρη), θα επιτρέψουμε στα λεωφορεία να έρχονται, να αποβιβάζουν τους επισκέπτες στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια να τους παίρνουν το βράδυ από εκεί.
· Δωρεάν λεωφορεία θα προσφέρουν μετακίνηση προς το παραλιακό μέτωπο, για όσους θέλουν να διανυκτερεύσουν
Ασφάλεια, ξένες χώρες, μεγάλες εταιρίες και υπερσύγχρονη παιδική χαρά
· Το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων πρέπει να είναι ασφαλές για τα παιδιά. Για αυτό και προτείνουμε να υπάρξει φύλαξη του χώρου, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό.
· Επίσης θα κατασκευάσουμε μία υπερσύγχρονη παιδική χαρά μέσα στον χώρο, με ταρτάν και όλα τα μέτρα προστασίας που απαιτούνται, σύγχρονα παιχνίδια για παιδιά κλπ.
· Τον Μάιο θέλουμε να συνδυάσουμε το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων και με την πρότασή μας για να μετατρέπουμε την Κατερίνη και τα χωριά μας 2 φορές τον χρόνο σε μία μεγάλη, υπαίθρια γκαλερί τέχνης! Οι δρόμοι θα γεμίζουν αντίγραφα πινάκων ζωγραφικής, εξώφυλλα βιβλίων κλπ, με τα πρωτότυπα να εκτίθενται σε προστατευμένο χώρο. Έτσι θα δημιουργήσουμε ένα εικαστικό γεγονός που δεν υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα και θα προβάλλουμε με προτεραιότητα τη δουλειά των καλλιτεχνών και συγγραφέων του τόπου μας!
· Μεταξύ των ιδεών που θα συζητήσουμε για να κάνουμε τον κόσμο να ταξιδέψει ως τον Δήμο μας, μία από τις προτάσεις είναι κάθε χρόνο να έχουμε μία τιμώμενη χώρα και στο Νέο Πάρκο των Χρωμάτων να μπορεί ο επισκέπτης να δοκιμάζει ΚΑΙ τις νοστιμιές από τη χώρα αυτή, να δει τους πίνακές της, να θαυμάσει την τέχνη της κ.α.
· Μας ενδιαφέρει να προσεγγίσουμε τις μεγάλες εταιρίες στον χώρο των παιχνιδιών, της σοκολάτας κλπ. Στήνοντας ένα σχετικό περίπτερο / χώρο μέσα στο Νέο Πάρκο των Χρωμάτων, θα δημιουργήσουμε σταθερή ροή επισκεπτών.
Δουλειά 12 μήνες τον χρόνο, όχι από τον Οκτώβριο και μετά
Το συγκεκριμένο θέμα απαιτεί τη συνεχή δουλειά ενός ή περισσότερων δημοτικών συμβούλων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η δουλειά για την επόμενη χρονιά θα ξεκινά από την επόμενη του κλεισίματος της προηγούμενης. Η σημερινή εικόνα της διοργάνωσης «από τα μέσα Οκτωβρίου και μετά» δεν τιμά κανέναν και ουσιαστικά δεν επιτρέπει σε κανέναν να προγραμματίσει τη δουλειά του. Είναι επιεικώς λάθος να ξεκινάμε την οργάνωση μίας εκδήλωσης όταν ήδη πόλεις όπως τα Τρίκαλα ξεκινούν από νωρίτερα τη διαφημιστική τους καμπάνια!
Νέο Πάρκο των Χρωμάτων: Ένα όχημα ανάπτυξης του Δήμου μας και προσέλκυσης τουριστών
Όλα τα παραπάνω είναι απλώς ένα τμήμα του προγράμματός μας για το συγκεκριμένο θέμα. Αμέσως μετά την ανάληψη της διοίκησης του Δήμου μας, θα ξεκινήσουμε έναν εκτενή διάλογο με όλους τους επόμενους φορείς, με στόχο από το 2020 να ξεκινήσουμε κάτι σπουδαίο και εντελώς διαφορετικό. Έτσι, θα μπορέσουμε να:
· Φέρουμε δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες εκτός Πιερίας στον Δήμο μας, σε περιόδους «τουριστικά νεκρές»
· Ζωντανέψουμε την τοπική μας αγορά
· Αναβαθμίσουμε και την Εμποροπανήγυρη
· Προσφέρουμε εισόδημα σε εκατοντάδες επαγγελματίες μας
Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε μία Νέα Αρχή και να μετατρέψουμε τον Δήμο μας στη Νέα Δύναμη στη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο.
Για να μετατρέψουμε το σημερινό Πάρκο των Χρωμάτων στο Νέο Πάρκο των Χρωμάτων που σχεδιάζουμε, θα χρειαστούμε τη βοήθεια όλων! Γιατί Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα και για το Νέο Πάρκο των Χρωμάτων!
Αποστόλης Λιακόπουλος
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
Δημοτικός Συνδυασμός «Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !